feb 15 2012

Az EHA Egyesület közleménye az egyetemfoglalásról

 

 Az ELTE Állam- és Jogtudományi Kar joghallgatóiból álló Együtt a Hallgatókért Kulturális és Közéleti Egyesület (EHA) sok szeretettel üdvözli karunk váratlan és zajos vendégeit! Bár szívesen látjuk őket hívatlanul is, vendégszeretetünknek határt szab, hogy joghallgatókként nem tudunk a jogtipráshoz asszisztálni. Szabadságot szerető fiatalok vagyunk, így számunkra is fontos érték a véleménynyilvánítás és a szólás szabadsága, de elutasítjuk a véleménynyilvánítás minden olyan formáját, mely a szabályok áthágásával jár.

Ezért felszólítjuk a Hallgatói Hálózat tagjait, hogy véleményüket függetlenül, a ’68-as diáklázadásokat idéző, a jogi kar szellemiségétől idegen módszerek mellőzésével és a 375 éves egyetemünk tekintélyének megőrzésével juttassák kifejezésre! Felszólítjuk egyúttal a Hallgatói Hálózatot, hogy ne keltse azt a látszatot, mintha karunk hallgatói szervezték volna a mai jogtalan egyetemfoglalást. A hallgatói érdekek képviselete csakis kulturált és konstruktív párbeszéd útján valósítható meg, az ilyen akciók a hatékony érdekképviseletet akadályozzák.

Az Egyesület nevében:

Ernyei Magor

 

 

Share/Bookmark


A bejegyzés trackback címe:

https://rehabonline.blog.hu/api/trackback/id/tr574115302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keb_26 2012.02.15. 21:34:56

nem tudunk jogtipráshoz asszisztálni...
68-as diáklázadásokat idéző...
jogi kar szellemiségétől idegen...
375 éves egyetem szellemisége...

Úúúristen az ilyen stílus miatt rühellik sokan a joghallgatókat és az ilyen stílus miatt nem tudok neki örülni h én is e 375 éves egyetem joghallgatója vagyok. Még szerencse, hogy nem minden hallgató gondlokodik így.

Bár a liberális fiatalok tartják ostrom alatt egyetemünket kiíráson nem sikerült túltenned... nevetséges

Morciba (törölt) 2012.02.15. 23:56:39

@keb_26: Tudod mi a nevetséges?
Az, hogy ma már a hatalmas szólás és véleménynyilvánítási szabadságot lobogtatva egyes fantasztikusan szabad gondolkodású emberek képesek minden társadalmi konvenciót felrúgni a saját véleményük mások arcába dörgölésére.
Mondd el a véleményedet a hippi haverjaidnak a Csendesben vagy valamelyik másik alter helyen, de ha nem tudsz örülni, hogy ezeknek a hagyományoknak a része lehetsz, és képtelen vagy elolvasni mondjuk egy-két könyvet, hogy a stílusod is méltó legyen ezekhez a falakhoz, akkor át lehet jelentkezni a BKFre, vagy a BGFre...

keb_26 2012.02.16. 00:23:39

@Morciba:

Miért sérül egy 375 éves szellemi műhely attól, hogy diákok tüntetnek benne ráadásul láthatóan kulturáltan (nem tudom, hogy valóben kulturáltan-e, mert nem voltam ott, hiszen alapvetően nem is értek egyet velük, hoppá!!)? Milyen társadalmi konvenció lett felrúgva olyan elképesztően nagyon, de most komolyan? Miből gondolod, hogy nem tudok örülni az ELTE hagyományainak? Abból, hogy a kiírást nevetségesnek tartom még lehetek büszke az egyetemem múltjára, habár a jelene nem túl fényes, pont a tömegképzés miatt ami ellen jó lehetne a mostani oktatáspolitika. Kár hogy az elte másképpen gondolja és meghirdet 400 fizetős helyet. Mennyire minősül arcba dörgölésének egy ilyen tüntetés? Mennyire minősül arcba dörgölésnek egy blogon való kommentelés?
Miért gondolod, hogy nem olvasok könyveket és miért nem félsz, hogy kiderül olvasottabb vagyok nálad (nem tudom, hogy az vagyok-e, de én nem mernék ilyet leírni nehogy visszanyaljon)?
Miért hiszed azt, hogy az ELTE jog nem összeegyeztethető egy alter hellyel? Ez különösen nagy baromság bár értem, hogy ez alatt a csendest itt a liberlaizmust rejti, de akkor is baromság. Ezek szerint a 375 éves elte szellemiségének a Nana felel meg? Vagy a Véndiákban egy jó bor?
Miért hiszed azt, hogy a fontoskodó-okoskodó-falbaszó stílus tanult ember érzését kelti, miközben csak ellenszenvet kelt a kiosztott emberekben akik ha akarnak tudnak hasonlóan írni?

keb_26 2012.02.16. 00:28:29

Az is jó, hogy ha nem értek veled egyet akkor menjek a BKF-re, vagy a BGF-re. Ez is honnan jön? Nem értek veled egyet, tehát te biztos buta ember vagy, húzzál valami melegedőbe?
Vagy: liberális egyenlő lusta, szabados hippi, menjél kommunikációra és lazulj egész nap?
Tényleg nem értem a bátorságod, nem tuodod ki vagyok, hogy tanulok, mennyire vágom a jogot, mennyire vagyok művelt, de kiosztasz h át lehet jelntkezni BKF-re...

keb_26 2012.02.16. 00:34:57

@keb_26: És kérlek mielott ékezetes hibákra hívnád fel a figyelmem, ettől kímélj meg, mert idegen nyelvű a billentyűzetem és ezért leszarom h helyesen írok-e

asf123asd 2012.02.16. 01:25:22

@keb_26: hát szegényt megsemmisítetted:D

Wheelybig 2012.02.16. 09:40:40

@keb_26: valahogy nem tudok nem egyetérteni veled, pedig távol áll tőlem a liberalizmus. Ideje lenne már levetni jogász-álarcot, hiszen elsősorban hallgatók vagyunk!

keb_26 2012.02.16. 18:37:41

@Wheelybig: Ennek semmi köze liberalizmushoz, vagy konzervativizmushoz. Nem támadtam semmilyen nézetet, sőt azt mondtam nem értek egyet a tüntetőkkel. Itt elvakultságról, SEGGNYALÁSRÓL, vmilyen hökös, eha-s idétlen öntudatról és nevetségességről van szó. Érdekes, hogy Orbán Viktor és Király Miklós mennyivel konszolidáltabb volt a témában, mint az elvileg a hallgatókat (minden hallgatót, igen a liberálisat is) képviselő HÖK és EHA. Beszélnek itt 375 évről meg blabla, akkor tanuljanak stílust a dékántól, mert ő elég stílusos volt. Ti viszont srácok fontoskodó kispolitikusok vagytok.

Morciba (törölt) 2012.02.16. 20:18:27

Kedves keb 26!
Felettébb boldoggá tesz, hogy egy egyetemre járhatok olyanokkal, akik VÁGJÁK a jogot és annak ellenére, hogy leszarják a helyesírást, szöveget még remekül tudnak értelmezni. Azonban a vélemények arcba dörgöléséről szóló részt újraolvasnám a helyedben. Nem sok köze volt ugyanis a te hozzászólásodhoz.
A "Miből gondolod, hogy nem tudok örülni az ELTE hagyományainak?" kérdésedre a választ a "...nem tudok neki örülni h én is e 375 éves egyetem joghallgatója vagyok." mondatodból bátorkodtam leszűrni, de persze előfordulhat, hogy a soraidban oly magas fokú körmönfontság rejlik, ami elfedi együgyű elmém a valódi mondanivalódat.
A más nívójú felsőoktatási intézmények figyelmedbe ajánlása pedig a közlemény stílusát, és hangvételét fitymáló reakciódra reflektált, és ezzel próbáltam jelezni, hogy amennyiben a hivatásunkban a társadalom által is megkövetelt színvonal illetve méltóság számodra nem elfogadható, jobb lenne más szakma után nézned. És az itt használt főnevek jelentésbeli tartalmában megbúvó, üvöltő különbségekre is szeretném felhívni a figyelmedet. Azt pedig, hogy jeles elődeink, és oktatóink vajon milyen véleménnyel lennének a szeretett termekben órákon át tartó artikulálatlan gajdácsolásról, melynek egyetlen témája az volt, hogy meddig kurjongassanak még itt, nos meg sem kísérelném kitalálni. (például Békés tanár úrét, - Isten nyugosztalja - aki a rendszerváltozásban komoly szerepet játszva az akkor alakuló Kerekasztal számára felajánlotta a Kar általa vezetettbüntetőjogi tanszékét, hogy a nemzet ügyeibe való beleszóláshoz méltóbb formát kaphassanak a folyamatok, egy sokkal vészterhesebb időben...)
Mindezek fényében ajánlom figyelmedbe Georges-Louis Leclerc, Buffon grófjának nem éppen újkeletű mondását: Le style, c'est l'homme, avagy "A stílus maga az ember."

a posztoló 2012.02.16. 20:35:55

@keb_26: ha már ilyen közvetlenül megszólítottál, örömmel venném, ha te is bemutatkoznál. Hozzászólásaid tele vannak ellentmondásokkal: egyszer szimpatizálsz valamivel, aztán elutasítod, egyszer tiszteled a hagyományokat, máskor gúnyolódsz rajtuk. Döntsd el mit akarsz.
Magor

keb_26 2012.02.16. 21:45:53

@Morciba: És mennyire igaz az utolsó mondatod. Ha nyugodtabb habitusú ember lennék azt hiszem ennyi elég is lenne. A stílus ugyanis amiben írsz nem jogászi, nem értelmiségi, hanem nemes egyszerűséggel gyomorforgató. Azt hiszed ez a jogászi stílus. Ez a nagy tévedés. És kérlek bocsásd meg, hogy nem fejeztem ki magam kellő precizitással amikor azt írtam:
"az ilyen stílus miatt nem tudok neki örülni h én is e 375 éves egyetem joghallgatója vagyok"
Így kellett volna fogalmaznom: azért nem tudok örülni annak, hogy e 375 éves egyetem hallgatója vagyok, mert tele van ilyen arcokkal akik azt hiszik, hogy ez stílus. Voilá, le style c'est l'homme.
Te azt hiszed a fogalmazásmódod műveltségre vall, én azt mondom, hogy bárki tud így fogalmazni akinek van egy minimális szókincse. Aki valóban értelmiségi, na az pont nem így beszél. És ez az ami miatt nagyon sok értelmiségi, vagy normális ember falnak megy ettől a képmutató középszerű kispolgári (a szó Plinszky által használt értelmében) stílustól. 3 generáció járt a családomban az eltére (ez szerintem kurvára irreleváns ezért nem írtam eddig) de talán ebből lejön, hogy tudom miként fogalmaz egy jogász és mit jelent az ELTE. Nem tudom gyakornokoskodsz-e egy ügyvédi irodában, de ha igen akkor nézd már meg, hogy hogyan fogalmaz egy komoly jogász. Pont ma a fővárosi bíróságon egyébként egy eltén tanító idősebb jogász jegyezte meg, hogy szánalmas volt a HÖK közleménye. Így ezekkel a szavakkal.
És ez:
"amennyiben a hivatásunkban a társadalom által is megkövetelt színvonal illetve méltóság számodra nem elfogadható"
Szerinted ez a színvonal? Szerinted te vagy a színvonal? Ez az amit fel nem foghatok, hogy honnan veszed ezt a bátorságot? Köztársasági ösztöndíjas vagy (negyedik évfolyamban biztos nem) és agyadra ment a dicsőség, vagy mégis honnan van ez a hihetetlen magabiztosság, hogy a te stílusoddal azonosítod az eltét, a szakmát, az egész kibaszott spektrumát a jognak. Mire fel , kérlek mondd meg mire fel?

Szerinted az, hogy milyen komoly és valóban fontos események színtere volt a jogi kar az kizárja, hogy hallgatók ott tüntethessenek akár bagatell ügyekben is? Rombolja Oxbridge dicsőségét egy tüntetés? Szégyent hoznak a Sorbonne-ra a mindennapos diákmegmozdulások? Ne légy már ostoba.
VÁGJÁK - ez komoly? Zavar, hogy egy egyetemi blogon ilyen szót látsz? Vagy te a kocsmában is szofisztikáltan kérsz egy nedűt szomjoltásképpen? Komolyan annyira nagyon nagyon kíváncsi lennék mennyi szépirodalmi művet olvasol egy évben. Lehet mellényúlok, de tennék egy kisebb összegben, hogy nem sokat. Javaslom olvass nyelvészeti publicisztikákat is, hátha rájössz, hogy minek hol van helye.

Magor! Itt válaszolnék neked is. Hol látsz ellentmondást? Kérlek mondj egy példát! Hol gúnyolódtam én hagyományokon? Én azon gúnyolódtam amilyen kontextusban használod a dolgokat: a 375 éves jogi kar szellemisége... Itt nem a 375 éves jogi kar szellemiségét gúnyolom, hanem téged, hogy ilyet írsz. Ez nálatok valamiféle közös defekt lehet, hogy azt hiszitek magatokról, hogy ti képviselitek e szellemiséget, ti tudjátok mi sérti, mi nem.

A nevem meg nem árulom el. Tisztelem, hogy te kiírod, bár végülis ez a te egyesületed, a te írásod stb. Én nem mondom el, mert bár mindenki előtt vállalom a véleményem, de egy blog, pont azért működik mert aki ír, az nem fél attól, hogy például Morciba aki amúgy nagy spanja szembjön vele, hogy bazzeg nem hiszem el miket írunk egymásnak.

keb_26 2012.02.16. 21:53:26

Látod, ez az ízléstelen:

Azt pedig, hogy jeles elődeink, és oktatóink vajon milyen véleménnyel lennének a szeretett termekben órákon át tartó artikulálatlan gajdácsolásról, melynek egyetlen témája az volt, hogy meddig kurjongassanak még itt, nos meg sem kísérelném kitalálni. (például Békés tanár úrét, - Isten nyugosztalja - aki a rendszerváltozásban komoly szerepet játszva az akkor alakuló Kerekasztal számára felajánlotta a Kar általa vezetettbüntetőjogi tanszékét, hogy a nemzet ügyeibe való beleszóláshoz méltóbb formát kaphassanak a folyamatok, egy sokkal vészterhesebb időben...)

Meg sem kíséreled kitalálni, de azért frankón felhasználod egy köztiszteletben álló elhunyt nevét...

Szerinted te vagy az ELTE, a jog, Békés Imre szellemiségének képviselője. Szerintem meg szerényebben haver. Sőt TISZTELETTUDÓBBAN.

Morciba (törölt) 2012.02.16. 22:01:18

Aranyos, ahogy a szavaimba magyarázod az én felsőbbrendűségi komplexusaimat, és beképzeltnek, nagyképűnek állítasz be olyan sorok alapján, amik teljesen objektív szemlélők számára nem közvetítik ezt. Megmutattam három, közelinek egyáltalán nem nevezhető facebook ismerősömnek a beszélgetést, nevek nélkül, és a véleményük (bár a politikai és világnézeti meglátásaik az enyémtől alapjaiban térnek el) egyértelműsítették, hogy ugyan a mondandómmal nem értenek egyet, a stílusommal semmi baj nincs. Nagyképűségre, felsőbbrendűségre és elitizmusra pedig itt nem szeretnék szót fecsérelni. Mindent elmondanak a témában a te szavaid, ahogy egy külvárosi proligyereket igyekszel ismeretlenül elszállt, fennhéjázónak és arcoskodónak beállítani, miközben a családod diplomáival, Pilinszkyvel és erőltetett káromkodásokkal dobálózol.
A jövőre nézve azt javasolnám, hogy az EHA megnyilvánulásait inkább hide-old, mert még a végén felborzolják a kevésbé nyugodt habitusodat. :)
Magor, ha összefutunk, meghívlak egy sörre :P

keb_26 2012.02.16. 22:29:44

Ha én idézek Pilinszkyt és említem meg, hogy talán fontos a családomban az ELTE akkor hirtelen én vagyok az elitista aki rohadék módon felsőbbrendűnek próbálja beállítani a külvárosi tehetséges srácot, ugye? Érdekes amíg ezeket az infókat nem tudtad rólam, egy füves hippi voltam, most meg egy öntelt kis elitista geci?
A családomat btw igazad van nem kellett volna idehoznom, de ha én kiragadom a szavaidat akkor te most mit csinálsz? Ha kérkedtem velük akkor elnézésed kérem, PONT OLYAN NEM AKARTAM LENNI SOHA, de szerintem csak védekeztem az ellen amivel vádolsz, hogy nem tisztelem a hagyományokat, a jogi nívót stb.
Az, hogy Pilinszkyit felhozom meg bocsátassék már meg egy olyan embertől aki olyan fennkölt fogalmaz, mint te.

Érdekes én is megmutattam igaz, nem három, csak egy velem politikailag nem azonos nézeteket képviselő srácnak, aki szerint meg volt baj a stílusoddal. Illetve itt a blogon is volt kettő. Szerintem ne számoljuk. De mivel mostmár csak szapuljuk egymást és mindenki ízlése szerint fog szimpatizálni egyikünkkel, vagy másikunkkal, ezért javaslom fejezzük be.

Te megsértettél engem az elején, illetve leginkább most, én szintúgy megsértettelek téged. Én nem akartalak személyedben megsérteni, de fenntartom amit írtam. Gondolom te is. Ha gondolod legyen ennyi elég.

Morciba (törölt) 2012.02.16. 22:35:11

Az utolsó két bekezdés korrekt volt, maradjunk ennyiben.

cascay 2012.02.17. 09:51:34

A közlemény stílusa tényleg kiveri a biztosítékot, meg ez az eszeveszett fontoskodás is. Több éve járok már az ELTE-re, de tekintélyt, méltóságot, tiszteletteljes hagyományokat nem nagyon láttam, és nem azért, mert nem keresem őket, hanem mert az ilyen szintű joghallgatói fontoskodás, ami ebből a nyilatkozatból kitűnik, inkább nevetségessé teszi az egészet. Maga az "egyetemfoglalás" is elég röhejes volt, de az EHÖK-nek még azt is sikerült megfejelnie a remek közleményével és utána még valami random szervezet is hozzáadja a magáét.
süti beállítások módosítása